هادی حکیمیان

هادی حکیمیان، نویسنده کتاب «برج قحطی» آشنایی با اقلیم‌های فراموش شده و کمتر توجه شده در ایران را هدف اصلی خود از نگارش این رمان عنوان کرد.

گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب «برج قحطی» نوشته هادی حکیمیان، یکی از ۴ اثر حاضر در طرح کتاب‌خوان مهر ماه است که از سوی انتشارات شهرستان ادب روانه بازار کتاب شده است. این اثر با پرداختن به فرهنگ و تاریخ مناطق حاشیه کویر مرکزی ایران در قالب رمانی عاشقانه در دوران انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از آثار محوری برای فعالیت‌ کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در مهر ماه معرفی شده است.

هادی حکیمیان متولد سال ۱۳۵۷ در شهر یزد، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، درباره اولین جرقه‌های شکل‌گیری این اثر در ذهنش نیز توضیح داد: همواره نگاهی در حوزه داستان‌نویسی وجود داشته مبنی بر اینکه اگر نویسندگان شهرهای مختلف از جریان داستان نویسی موجود در تهران پیروی کنند، آثارشان دیده خواهد شد. زمانی که من در اواخر دهه ۷۰ در استان یزد شروع به داستان نویسی کردم هنوز مردد بودم که باید چگونه بنویسم و از چه چیزی پیروی کنم تا اینکه در همان دوران نگاه بومی در داستان‌هایم بسیار مورد تقدیر و تشویق بزرگانی چون ابوتراب خسروی و مرحوم امیرحسین فردی قرار گرفت.

نویسنده کتاب «برج قحطی» ادامه داد: وقتی در سال ۱۳۸۴ برای گرفتن اولین مجموعه داستان چاپ شده‌ام به نام «گل انارها را باد می‌برد» به انتشارات سوره مهر مراجعه کردم، در جلسه نقدی که در حوزه هنری برگزار شده بود نیز شرکت کردم. در آن جلسه مرحوم امیرحسین فردی اعلام کرد که قصد راه انداختن جریانی به نام «رمان انقلاب» را دارد که در این جریان توجه ویژه‌ای به نویسندگان شهرستانی داشتند. در همان جلسه بود که مرحوم فردی به من گفتند با ویژگی‌های بومی که در آثارم وجود دارد و همچنین شناختی که بواسطه رشته تحصیلی‌ام از تاریخ دارم، می‌توانم در عرصه رمان انقلاب قلم بزنم و این انگیزه‌ من برای نوشتن رمان «برج قحطی» بود.




بازدید : 75
[ 1396/07/18 ] [ ] [ نویسنده : کتابخانه شهید شرافت شوشتر ] | نظرات (0)
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب تراکتور
  • وب افزیـــش اطلاعات
  • خرید بک لینک
  • وب میم فاف